8M: commemorem el dia de les dones a l’Estany

Aquest 8 de març, per commemorar el dia de les dones, la Comissió Lila de l’Institut ha llegit un manifest en defensa dels drets sexuals i reproductius i en reivindicació d’una educació sexual integral, accessible al llarg de tot el cicle vital de les persones. Així mateix, s’ha aprofitat l’ocasió per reivindicar els avenços socials aconseguits per la lluita feminista i s’han assenyalat les problemàtiques actuals on encara queda feina per fer.

La Comissió també ha decorat el centre amb motiu del 8M i ha inclòs una secció de literatura relacionada, una exposició de produccions de les alumnes de 3r d’ESO, basades en la Gioconda de da Vinci i un gran cartell amb un poema de Maria Mercè Marçal sobre la història de les dones. Podeu veure com ha quedat l’exposició fent clic sobre aquest enllaç.

Paral·lelament, s’ha inaugurat el “punt lila” de l’Institut, que estarà a partir d’ara en el rebedor sota les escales de la planta baixa i que servirà com a punt de referència per l’alumnat del centre.

Finalment, el dia ha culminat en la presentació i inauguració del vitrall de l’entrada, que representa el procés pel qual la dona ha hagut de construir-se a si mateixa. Aquí podeu trobar el moment en què s’ha inaugurat.

A continuació us deixem un recull de les fotos d’aquesta jornada tan especial.