Sortida 3r ESO Palau de la música

Ahir, 8 de març de 2023, els alumnes de 3r ESO van fer una sortida a Barcelona per assistir a l’espectacle Swing: Jazz en viu, que es va fer al Palau de la música catalana. Els alumnes van poder apreciar l’arquitectura modernista del Palau, obra de l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner, que ja de per si és una obra d’art. Els alumnes van poder admirar la façana exterior, el vestíbul i ja, a la sala de concerts, la gran claraboia central, obra del vitraller modernista Antoni Rigalt, en forma d’esfera invertida i que vol representar el sol, així com les originals muses realitzades meitat en trencadís i meitat en relleu i que recorren el semicercle posterior de l’escenari.

L’espectacle musical va anar a càrrec de l’Original Jazz Orquestra del Taller de músics, la cantant Susana Sheiman, els actors Miquel Àngel Ripeu i Roger Conesa i els ballarins Jana Grulichova i Ivan Bouchain. Els alumnes van poder aprendre conceptes bàsics del Jazz, com ara el swing, la improvisació o les jam sessions. També van poder apreciar l’evolució d’aquest estil musical des dels antecedents com les work songs, el blues i el gòspel. Els orígens a Nova Orleans amb les Marxing bands i el Dixieland. L’estil Chicago, amb noms com la King’s Oliver Creole Jazz Band, Louis Armstrong o Bessie Smith. I per acabar, l’era daurada de les big bands, coneguda com era del swing, amb artistes com Duke Ellington, Benny Goodman, Count Basie o Glenn Miller.

En definitiva, un matí ben aprofitat, com podreu veure en aquest àlbum de fotos.