Tàrraco romana… de la mà de Magí Seritjol

Tàrraco… la ciutat de l’eterna primavera! La ciutat que amaga tresors de diferents èpoques en les seves entranyes i en els seus edificis.

pedestal

Tot l’alumnat de 2n de Batxillerat i 3 alumnes de llatí de 1r de BAT van viure de primera mà un tastet d’aquesta realitat, el passat dimarts dia 21.

Ens esperava un entès en la matèria, un amant de la història, un “mestre” en el sentit més autèntic de la paraula: en Magí Seritjol. Amb paraules entenedores i senzilles ens va anar explicant la vida d’un ciutadà romà allà al segle II dC; el funcionament social, el perquè d’alguns edificis, el significat dels pedestals que avui trobem no sols al museu del circ romà, sinó també com a “pedres” que formen part d’una estructura d’edificis.

També ens van ensenyar la Tarragona medieval, la presó, edificis i carrers emblemàtics…

Tot explicat amb molta passió. I així va acabar la seva xerrada: allò que feu, feu-ho amb passió! Gràcies Magí per les teves sàvies paraules que ens han encoratjat a tots!
Tarraco amb Magi Seritjol