Sortida a la Desembocadura del Gaià

Els Departaments de Ciències Naturals i d’Educació Física han organitzat una sortida a un espai natural. Aquestes sortides es plantegen sempre que es pot combinar continguts de coneixement del medi ambient amb la pràctica d’una vida sana activa.

Aquest 20 de maig ha sigut el torn de l’alumnat de 1r d’ESO. Han sortit ben aviat cap a la Riera de Gaià on han conegut un projecte de recuperació d’un hort tradicional cap a un d’ecològic i pedagògic. A Ca Fèlix han pogut veure que és un hotel d’insectes o una cabanya viva. Però sobretot els va cridar l’atenció els enciams! Creixen protegits per ampolles de plàstic perquè els conills no se les mengin. A ca Fèlix sempre busquen evitar tot el que sigui matar els altres éssers vius.

Després de la visita hem seguit riu avall fins a la desembocadura on ens esperava el Xavier. El camí seguia el riu Gaià i la Georgina i el Jesus ens han anat explicant particularitats del riu. Tot i això, molts companys estaven més pendents del mòbil i de xerrar que escoltar. Suposo que els ocells i les granotes es van espantar amb el xivarri i es van amagar. Sort dels ànecs i les gavines que van aparèixer a la platja!

En la desembocadura, el Xavier ens va ensenyar com capturar macroinvertebrats del riu. Va explicar que era molt important identificar-los. Si ho fem bé, sabrem en quines condiciones de salut està el riu. Per això hi ha espècies que són bioindicadors, són aquelles que ens diu que el riu té bona salut.

Quan van acabar de mirar al riu, van gaudir de la platja. Van fer equips de futbol platja i després van fer carreres de relleus. Després d’una caminada de 3 km, encara van lluitar per guanyar la partida!

Les fotografies del dia les podeu veure clicant en la foto.