L’Institut de Constantí obre les portes a les famílies dels futurs alumnes del centre

L’Institut de Constantí ha celebrat aquesta setmana una jornada de portes obertes adreçada a les famílies dels futurs alumnes de 1r d’ESO. Abans de l’inici del període de preinscripcions del proper curs 2023-2024, que en el cas de l’educació secundària tindrà lloc del 8 al 20 de març, el centre ha obert les seves instal·lacions per donar a conèixer el seu projecte educatiu i resoldre dubtes a les famílies. En una entrevista a Constantí Ràdio, la directora de l’Institut de Constantí, Mercè Grané, ha expressat la seva satisfacció pel fet que durant aquest curs 2022-2023 s’ha pogut recuperar la normalitat al centre i s’han pogut implementar en la seva totalitat totes les novetats del projecte educatiu.

La directora de l’Institut ha destacat les sinergies i la bona col·laboració que existeix entre tots els agents que intervenen en l’àmbit socioeducatiu al municipi i ha destacat que un dels objectius del centre passa per fomentar una continuïtat d’etapa educativa, amb un gran treball de coordinació amb les escoles, per tal de facilitar el pas de l’alumne que acaba la primària i passa a la secundària. També s’ha referit a la importància de treballar en la vessant emocional dels alumnes en l’àmbit educatiu com un dels pilars fonamentals de l’Institut. En aquest sentit, ha recordat que al centre es planteja una atenció total a la diversitat, tenint en compte els principis d’inclusió i d’equitat. Per primera vegada a la història de l’Institut, durant aquest curs l’alumnat de 1r d’ESO fins a 4t d’ESO s’ha agrupat en grups heterogenis.

La principal novetat de l’oferta educativa de l’Institut de Constantí ha estat la posada en marxa del PFI (Programa de Formació i Inserció) d’auxiliar de comercialització de productes i logística, amb un total de 9 alumnes matriculats, d’entre 16 i 25 anys, que no han finalitzat l’Educació Secundària Obligatòria. La directora de l’Institut, Mercè Grané, ha explicat a Constantí Ràdio que el PFI està sent un èxit i ha avançat que els alumnes ja han començat aquesta setmana les pràctiques a empreses com Amazon.