Formació RCP al claustre

Els dimecres a la tarda, el professorat de l’Institut se sol reunir per tractar temes diversos que afecten la gestió del centre, la relació amb el municipi i el seu projecte educatiu. Però el dimecres 18 d’octubre la reunió era formativa. Tenint en compte que som un centre educatiu on treballen més de 300 alumnes, aproximadament 40 professors i altres professionals de l’educació, s’ha considerat necessari rebre una formació en primers auxilis.

Aquesta activitat formativa consistia a aprendre com actuar en una situació d’emergència, com una pèrdua dels sentits o una parada cardíaca, i com podem garantir la vida de l’accidentat mentre no arriba l’ambulància del 112. Recordem que els dos últims cursos hem ofert a l’alumnat del centre una formació RCP en la diada de l’alumnat (al juny), però aquesta és la primera vegada que l’oferim únicament al claustre. La confiança per actuar en una situació d’emergència (potser en la vida professional o en la personal) solament s’assoleix quan un es familiaritza amb les tècniques i les interioritza.

Per dur a terme aquesta, hem pogut gaudir d’un professor molt especial. El nostre formador va ser el Joshua Suárez Pastor, exalumne del centre i que actualment freqüenta el sisè curs de medicina. De manera altruista, el Joshua ha vingut al centre a ensenyar els seus exprofessors com podem eventualment, en una situació d’emergència, salvar una vida.

És d’agrair, no solament la formació rebuda sinó aquest moment de trobada i retorn: ser aprenent d’aquells a qui has ensenyat.