Celebrats els II Ludi Constantinenses, en el marc del festival Tarraco viva

Divendres 20 de maig, es van celebrar el II Ludi Constantinenses que connectaven amb els I Ludi del curs 2018-19 i interromputs per la pandèmia de la covid-19. L’activitat, que  s’emmarcava dintre de la programació de XXIV edició de Tarraco Viva, es va celebrar al Conjunt Monumental de Centcelles, com en la primera edició, i estava organitzat pel grup de treball de l’ICE de Clàssiques de la URV, amb la col·laboració del MNAT i l’Ajuntament de Constantí.

En aquesta ocasió hi va participar l’alumnat de 4t d’ESO de 9 instituts: Institut Fontanelles (Les Borges del Camp), Institut Josep Tapiró (Reus), l’Escola Puigcerver (Reus), el col·legi Sant Josep (Reus), l’Institut Torredembarra, l’Institut Baix Camp (Reus); l’Institut Sant Pere i Sant Pau (Tarragona), l’Institut Manuel Sales i Ferré (Ulldecona) i l’Institut de Constantí, com a amfitrió. En total, van poder gaudir dels diversos tallers uns 150 alumnes, acompanyats de 27 professors.

Després dels parlaments de benvinguda per part del professorat de l’Institut de Constantí, es van iniciar els cinc tallers o “ludi”. L’alumnat de cada institut estava barrejat amb altres formant una “factio”, de tal manera que es propiciava el fet de conèixer-se i participar.

1. Ludi Hadriani: joc de pistes per descobrir “Quis necauit imperatorem Hadrianum?
  2. Ludi Olympiaci: proves esportives. IV factiones, I victrix.
  3. Ludi Medusae: joc de preguntes. Rogitamus de mythologia et fabulis et aliis.
  4. Ludi Vitae romanae: xerrada sobre costums. Colloquimur de moribus.
  5. Ludi Scriptorii: taller d’escriptura antiga. Nulla dies sine linea.

Un cop acabada la participació en tots els tallers, va haver-hi el lliurament de premis per part de les autoritats; el premi consistia en una corona de llorer.

Esperem retrobar-nos de nou el curs vinent.

Imatges fotogràfiques: enllaç

Vídeo: https://vimeo.com/713755368/ac14dae4af