Un any més, a la Mostra de Poesia!

El passat 10 de maig, un grup d’alumnes de 3r d’ESO va participar a la Mostra de Poesia de Secundària de les Comarques de Girona, que enguany celebrava la desena edició. L’acte va tenir lloc a La Cate de Figueres i hi van participar, a més del nostre centre, d’altres de la demarcació, en concret de Figueres, Sant Gregori i Banyoles..

Cada institut va portar a escena una petita peça poètica d’uns deu minuts de durada. Per la seva banda, les alumnes de Castelló d’Empúries van presentar una proposta escènica titulada “Sortir del bosc”, amb poemes de Joan Vinyoli, Sònia Moll, Laia Llobera i Carles Dachs, en la qual van posar en joc poesia, música i moviment per parlar de la relació indissociable que hi ha entre la natura i els estats anímics. La proposta del centre permetia transitar d’una natura salvatge, feréstega i sovint hostil cap a una altra de més ordenada i pausada i, fins i tot, arrauxada i vital. L’objectiu: purgar les pors i les angoixes que tantes vegades ens inunden per poder alçar-nos i cantar a la vida.

La Mostra de Poesia va comptar, després de la mitja part, amb la intervenció dels professors que van engegar la iniciativa, els qual en van explicar els orígens, que van tenir lloc a Sils. Amb l’edició d’enguany, l’institut de Castelló d’Empúries és el cinquè any que hi participa.

NOTÍCIA TRAMUNTANA TV: https://www.youtube.com/watch?v=-A8xUPUnxpM