Sortida a Barcelona 3r ESO

Dijous passat, els alumnes de 3r d’ESO de l’institut van fer una sortida a Barcelona organitzada des del departament de català. Era una excursió molt demanada i anhelada per tots, després d’un segon trimestre intens per culpa de la pandèmia i els continuats confinaments.

Al matí van veure l’obra de teatre A.K.A. (also known as) a la sala Villarroel, un monòleg escrit i dirigit per Daniel J. Meyer que ha rebut una gran quantitat de premis i que ha estat lloat per la crítica.

L’obra ens parla del dia a dia d’en Carlos, un noi de quinze anys que, com tants altres, va a l’institut, conviu amb els seus pares i segueix unes sessions de teràpia; així mateix, li agrada escoltar música, ballar i quedar amb els amics. A través d’una aplicació coneixerà la Clàudia, de qui s’enamorarà. A partir d’aquí, i per motius aliens a ell, tot començarà a trontollar i això farà que es replantegi quina és la seva veritable identitat.

Ja contents amb la primera activitat, a la tarda van visitar el MNAC, en concret les sales del Renaixement i el Barroc i, els que van poder, també la d’art modern. Malgrat disposar de poca estona, van comprovar com es materialitzaven en obres pictòriques les característiques d’aquestes dues èpoques que havien treballat a l’assignatura de socials. A més, van poder identificar en els quadres les perspectives que havien estudiat des de visual i plàstica.

Tot i que tots van coincidir que havia faltat temps per visitar millor el museu, la valoració global de la sortida va ser més que positiva.