Fem Matemàtiques 2022

Fem matemàtiques és un concurs que es realitza arreu de Catalunya i en la seva primera fase es reparteix en diferents 5 seus la correcció d’una primera fase, i on es realitza la segona. La fase final de Catalunya té una seu comú.

El febrer passat 2 grups de 1r d’ESO del nostre centre van participar al Concurs de Fem Matemàtiques 2022 en la seva primera fase.

La prova consistia en resoldre uns problemes i fer-ne un informe final.

Podeu consultar els enunciats a: https://fm.feemcat.org/?p=1472

En aquest fase un dels grups va ser escollit per passar a la fase 2. Passar a la segona fase és ja un repte assolit ja que en el cas de la seu de Girona hi havia 900 participants dels quals només 80 van passar a la segona fase. Aquests alumnes són dels cursos de 5è, 6è de primaria i 1r i 2n d’ESO.

El grup de 1rESO A format per la Neus Crumols, l’Aitor García, l’Aimal Imran i en Pere Núñez van participar dissabte 26 de març a la fase 2 que va tenir lloc a l’Institut Vallvera de Salt.

En aquest prova els alumnes van haver de resoldre 2 problemes individualment i dels millors passaven a la fase Catalunya. Els alumnes de Castellò van fer una molt bona prova però na varen passar a la final.

Una segona part va consistir en una prova per grups. Els grups estaven format per alumnes de diferents centres i diferents cursos, i van realitzar una gimcana per Salt resolent reptes matemàtics.

En aquesta prova els guanyadors, l’equip dels “Craks” del qual formava part en Pere Núñez va resultar-ne guanyador.

Al final de les proves es van realitzar jocs amb bel conjunt de tot l’alumnat, professorat i pares a la sala esportiva de l’Institut, resultant una estona molt entretinguda.

I acabant la matinal amb el lliurament de premis als guanyadors de les diferents proves i amb un obsequi a tots els alumnes participants.

Felicitar als grups participants!