ELS NOSTRES MUNICIPIS: POBLES DIBUIXATS PELS ALUMNES DE L’INSTITUT CASTELLÓ D’EMPÚRIES

Del  28 de gener al 30 d’abril

La façana de la Biblioteca Ramon Bordes i Estragués acull aquest projecte artístic jove i engrescador, que aplega dibuixos dels pobles on viuen els alumnes de l’Institut Castelló d’Empúries.

Aquestes obres ens mostren els paisatges quotidians dels alumnes, amb detalls i elements del seu entorn proper. Pot ser que aquests espais urbans i naturals ens resultin poc coneguts, però, gràcies a la mirada d’aquests joves, els posarem en valor i, fins i tot, podrem descobrir racons i paratges de Castelló d’Empúries, Empuriabrava, l’Armentera, Fortià i Sant Pere Pescador.

Així doncs, cada dibuix recull una mirada personal cap a alguna d’aquestes poblacions, feta a partir de l’observació directa del paisatge. Les escenes ens permetran distingir, per exemple, la façana principal de la Basílica de Santa Maria de Castelló d’Empúries, els canals d’Empuriabrava, Sant Pere Pescador vist des de la riba del Fluvià- o la Casa de la Reina Sibil·la, de Fortià.

A l’hora de plasmar aquestes visions, els alumnes han treballat usant tècniques molt variades: aquarel·la, pintura al tremp, ceres, barra de carbonet, tinta xinesa, llapis de grafit, llapis de colors o retoladors.

Els dibuixants han volgut mostrar-nos el seu paisatge diari, de manera lliure, franca i molt creativa, remarcant els aspectes que els han cridat més l’atenció; d’aquesta manera, a més de conèixer els seus pobles de procedència, també ens podrem fer una idea de com els veuen i com els viuen.