Videoconferència amb Care Santos

El passat dijous de febrer els alumnes de 2n d’ESO van tenir l’oportunitat de conèixer l’escriptora Care Santos, autora del llibre Demana’m la lluna, que han llegit el primer trimestre d’aquest curs en l’assignatura de Llengua catalana i Literatura. L’activitat, que es du a terme per segon curs consecutiu, és organitzada per la Institució de les Lletres Catalanes (Departament de Cultura), i forma part d’un programa de foment de la lectura, promoció i difusió de la literatura que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora, estimular i potenciar l’habilitat lectora i el coneixement de la llengua.

La trobada va consistir en una videoconferència d’una hora en què els alumnes van poder preguntar a l’autora aspectes relacionats amb la seva feina com a escriptora, el fet d’escriure i l’obra llegida. Els estudiants van mostrar interès sobretot pel tema de l’obra (l’assetjament escolar) i la possible relació d’aquest amb la vida de l’autora. Després de l’entrevista, els alumnes valoren positivament tenir una imatge de l’autora a la realitat, ja que ells l’imaginaven molt diferent. També destaquen la bona comprensió, el fet que la xerrada fos amena, que l’autora es mostrés en tot moment propera i sincera en les seves respostes i el fet que els hagués confessat alguns secrets. La conversa es valora com una bona oportunitat per als alumnes d’estar a prop d’un autor d’un llibre que han llegit i que gràcies al format no presencial es pot mantenir malgrat la situació actual.