LILA, el projecte FILMAT

El Filmat és un projecte que realitzen els alumnes, en aquest cas, de tercer d’ESO per a elaborar un curtmetratge amb l’objectiu d’expressar el seu pensament sobre un tema a reflexionar.

A l’hora d’escollir el tema pel nostre curtmetratge, vam tenir en compte circumstàncies recents, com la situació que va haver al nostre poble degut a la violència de gènere. Vam triar aquest tema per a conscienciar a la gent i demostrar que de vegades hi ha situacions que no hem d’acceptar encara que la societat les hagi normalitzat. I per això vam voler dedicar el nostre curtmetratge, a la Samira, una dona del nostre poble que va ser víctima de la violència de gènere.

Al començar el curtmetratge, el primer que vam fer va ser escollir el tema: la violència de gènere. A partir d’aquí vam anar elaborant el nostre projecte.
Una vegada escollit el tema, vam decidir que havíem de fer diverses històries per poder fer veure que no només la violència de gènere es fa de les maneres que ja coneixem. Volíem conscienciar de que les dones poden patir violència amb situacions que han estat normalitzades per la societat, o que no es veuen com a violència, i per això vam triar “LILA” com a títol pel nostre curtmetratge.

Un cop vam saber quina era la trama de les nostres històries, vam començar a elaborar el guió, que amb l’ajuda d’en Iaco (qui ens va ajudar a realitzar el nostre curtmetratge) el vam perfeccionar.

Llavors, vam fer uns càstings, on els alumnes es presentaven al paper del personatge a qui volien donar vida, i els companys triaven qui faria cadascun dels papers. Durant setmanes, els alumnes de tercer d’ESO hem estat quedant en hores fora de l’horari escolar per poder gravar les escenes del curtmetratge, tenint en compte si era de dia, de nit, la localització de l’escena, el soroll, la vestimenta, els nostres personatges i tot el relacionat amb la gravació.

Quan vam acabar d’enregistrar totes les escenes, el Iaco les va editar.

Volem donar les gràcies a tothom que ha col·laborat per fer realitat aquest curtmetratge, tant als estudiants que ho han recreat fins als establiments que ens han deixat gravar, i les persones que han fet possible que el projecte funcioni tant bé.

Finalment, us animem a tots i totes a veure el nostre curtmetratge, i a reflexionar sobre el que volem mostrar.

Esperem que us agradi, i gràcies a tothom qui ens ha fet arribar comentaris positius del nostre curtmetratge.

Paula Maestro
Lucía Li