SETMANA DE LA CIÈNCIA

Del 14 al 18 de novembre celebrarem la setmana de la ciència.

Des del departament de física i química i el de matemàtiques volem donar un impuls a la ciència en el nostre institut i per això hem preparat una sèrie d’activitats pels nostres alumnes.

Des del departament de matemàtiques celebrarem la setmana de la Ciència a partir d’uns documents cinematogràfics: per 1r i 2n d’ESO projectarem un documental de la BBC sobre la història del número 1, per 3r d’ESO es projectarà “L’habitación de Fermat”, i veurem les matemàtiques des d’un punt de vista diferent, el dels enigmes. I finalment a 4t “The imitation game” sobre un dels grans matemàtics del s.XX, que va jugar un paper molt important en la 2a guerra mundial, així com en descobriments cabdals en la tecnologia i les màquines intel·ligents.

Des del departament  de física i química  celebrarem la setmana de la ciència  fent  les següents activitats: els alumnes de 1r i 2n  d’ESO faran una observació solar de quatre maneres diferents per aprendre els perills d’observar el Sol directament i moltes altres curiositats; amb els de 3r i 4t d’ESO anirem al cinema a veure la pel·lícula  “Energia 3D”  on es presenten aspectes i conceptes relatius a la ciència a través d’una història d’amor entre dos adolescents.

Els alumnes de 4t d’ESO també podran veure “Contact “: una la pel·lícula de ciència -ficció on la seva protagonista lluita per demostrar que hi ha vida extraterrestre.

A més a més, per 1r de batxillerat projectarem  la pel·lícula ” HER” on un home s’enamora d’un sistema operatiu que li serveix de companyia.

Gràcies a tots per la vostra col·laboració.

Esperem gaudir i fer gaudir de la ciència.