VIATGE A LONDRES 21-25 DE GENER DE 2019

Els alumnes d’Història del món contemporani de primer de batxillerat han fet un viatge a Londres des del dia 21 al 25 de gener per tal de completar i assolir diverses competències de la matèria i també de l’assignatura de llengua anglesa.

Alumnes i professors hem compartit moltes hores junts, això ha servit per reforçar la cohesió del grup. Hem après, hem rigut, hem compartit, hem conversat, hem cantat i ballat… El que no hem fet ha estat descansar.

Alguns era la primera vegada que viatjaven a un país estranger, o la primera vegada que pujaven a un avió. Han vist la importància de dominar una llengua com l’anglès, de relacionar-se i cercar ajuda, com demanar a un restaurant, un museu o un transport.

Hem visitat els escenaris on va néixer el parlamentarisme, en un recorregut per la història del l’imperi britànic des de la decapitació de Carles I fins a l’actualitat. Hem visitat la residència de la reina , el palau de Buckingham i el de la primera ministra, Teresa May a Downing Street. També hem gaudit del contrast entre el Londres industrial dels barris obrers o burgesos d’inicis del segle XVIII i de la City londinenca, centre de poder econòmic mundial.

Les jornades van ser molt profitoses, i ni el fred ni el cansament van impedir que el viatge fos senzillament immillorable.

Dilluns 21 Vam visitar la City i vam veure la ciutat des de Sky Garden. Després, vam descansar a un escenari de la II Segona Guerra Mundial, St Dunstan in the East. Després, vam caminar  per Tower of London, Tower Bridge i Southwark.

Dimarts 22: Arribada a la St. Pancrass Station i King’s  Cross. Dinar al Borough market, per poder dedicar la tarda a l’Imperial War Museum. Ens va agradar fer un passeig en bus en el que ens va sorprendre la neu sobre Piccadilly Circus. Després de sopar a Leicester Square, vam anar a Chinatown, i al tornar vam tocar el piano a King’s Cross subway station.

Dimecres 23: Un matí mig plujós ens va acompanyar a visitar the Houses of Parliament, al barri de Westminster i a fer-nos la típica foto amb la cabina de telèfon vermella. Vam trepitjar el cadafal on van executar Charles I, a Whitehall. Abans de dinar, vam travessar Trafalgar Square per visitar la National Gallery. La tarda la vam dedicar a Camden Town.

Dijous 24: Després d’una petita passejada pel barri literari de Londres, Bloomsbury, vam arribar al British Museum, on vam poder fer un recorregut per les sales més emblemàtiques d’Egipte, Roma i Àsia. A la tarda van fer compres al centre i vam visitar a la llibreria més antiga de la ciutat, del s. XVIII, Hatchards, a Piccadilly St. Després sopar a Covent Garden.

Divendres 25: Al matí, passejant per St. James’s Park, vam arribar a Buckingham Palace, on es feia la cerimònia del canvi de guàrdia. Més tard vam dinar al centre i ens vam acomiadar de la ciutat.