PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA ESO – Curs 2024-2025

PREINSCRIPCIÓ ESO CURS 2024-2025

Ja es pot consultar la llista amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions.

Número de desempat: 81.801

El nombre de places que ofereix cada centre educatiu és limitat. Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que l’escola pot acollir, les sol·licituds s’ordenen per puntuació i, en cas d’empat en la puntuació, cal aplicar un sistema de desempat. És a dir, quan després de sumar la puntuació es manté l’empat, cal desempatar a partir d’un sorteig.

Quin número tinc per al sorteig?

A totes les sol·licituds que participen en el procés de preinscripció se’ls atorga aleatòriament un número de desempat, que surt publicat a la llista de sol·licituds un cop resoltes les reclamacions. És aquest el número amb què la família participa en el sorteig.

Com funciona el sorteig?

Amb una aplicació informàtica, el Departament d’Educació fa un sorteig que acaba escollint un número de desempat. És a partir d’aquest número que, en cada centre, i en ordre creixent, s’ordenaran les sol·licituds de les famílies amb una mateixa puntuació. Per a la preinscripció d’aquest pròxim curs 2024-2025, el número de desempat del sorteig és el 81801. És a dir, si el número de desempat d’una família és el mateix que el del sorteig, serà el primer a ser assignat entre tots els que tenen la mateixa puntuació. Si té una xifra molt allunyada o per sota d’aquest número, tindrà menys opcions d’accedir al centre educatiu sol·licitat, en cas de necessitar desempat.