UsApp

ACCÉS A L’APLICACIÓ INFORMÀTICA: UsApps.

TELÈFON: 900 92 30 98

Què és i com funciona la UsApps?

És una aplicació web del Departament d’Educació per comunicar situacions de violència que pot viure tot l’alumnat de Catalunya d’una forma fàcil, intuïtiva i eficaç.

La pot utilitzar l’alumnat, ex-alumnat i tota la comunitat educativa, tant si és una persona que viu directament una situació de violència com si n’és testimoni.

La UsApps té l’objectiu de donar veu a les persones afectades, trencar el silenci i l’aïllament en què viuen, garantir la confidencialitat i iniciar la intervenció específica.

Darrere de la UsApps hi ha la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència (USAV), un equip de professionals que acollirà la denúncia o malestar, gestionarà el cas de violència, en coordinarà l’abordatge. Aquest equip durà a terme una escolta activa de les víctimes i treballarà per facilitar una actuació sense demora treballant conjuntament amb els i les referents de la xarxa de coordinació territorial de les Escoles lliures de violències i amb els centres educatius, fent les derivacions oportunes als circuits d’abordatge de les violències a Catalunya.