Els professors ens formem, ara en comunicació audiovisual

Cada any hi ha activitats formatives per al professorat, certificades sota l’empara del Departament  d’Ensenyament (http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/).

En aquest marc, a l’Institut Rahola acaba de començar un curs amb el títol “Eines de producció audiovisual en context educatiu”, que té com a objectiu millorar l’ús eficaç de recursos audiovisuals i digitals, aplicada a l’aula.

Pretén que els docents perfeccionem les competències per a dirigir un treball o enregistrament i que estem en condicions de col·laborar activament amb les propostes de comunicació audiovisual de l’Institut.

Els continguts són ben concrets: elaboració de plans de producció audiovisual; ús d’eines de producció audiovisual (càmeres, so, muntatge…); aprofitament pedagògic de la comunicació audiovisual de producció pròpia (preproducció, producció, edició i disseminació); compartir bones pràctiques per a la formulació d’adequats criteris d’avaluació i millora, etc.

Les sessions es fan els dimecres a la tarda i l’obtenció del certificat requerirà l’elaboració d’un projecte final.

Gimcana de benvinguda

El dijous 12 de setembre de 2019 vam donar la benvinguda als alumnes que comencen una nova etapa educativa en el nostre institut. L’equip directiu es va presentar i els va desitjar un bon inici de curs! Tot seguit, van anar a la classe amb la seva tutora on els va explicar el funcionament general del centre. Després van fer una gimcana per conèixer els companys i els diferents espais de l’institut. Finalment, van enterrar una caixa amb el material elaborat durant la gimcana. D’aquí quatre anys ho recuperarem i veurem si els propòsits s’han complert!!!

Benvingudes a totes i a tots!!!

REUNIONS DE PARES D’INICI DE CURS

Benvolguts,

Per tal de donar-vos una informació acurada del funcionament del centre i atendre els vostres dubtes, durant aquesta setmana es portaran a terme les reunions de pares d’inici de curs.

Aquestes, que seran conduïdes pel tutor, es faran a l’aula que té assignat el grup del vostre fill. Al hall del centre trobareu indicacions per arribar-hi, així com una llista dels alumnes que formen part del grup a la porta de l’aula corresponent.

A la majoria de nivells, la reunió es farà íntegrament a l’aula del grup. Únicament, per a 3r i 4t d’ESO ens trobarem prèviament al menjador del centre on donarem informacions de caràcter general.

El calendari serà el següent:

Dia 9 d’octubre a les 19:30h: 1r i 3r d’ESO

Dia 10 d’octubre a les 19:30h: Batxillerat, 2n i 4t d’ESO

Donada la rellevància de les informacions que us donarem i la possibilitat d’establir un primer contacte personal amb el tutor del vostre fill, us animem a assistir-hi.

Anna Teixidor inaugura el curs a batxillerat

Divendres 13 de setembre, la doctora en història i periodista Anna Teixidor va pronunciar el discurs d’inauguració del curs acadèmic 2019-2020 per a l’alumnat de batxillerat. Anna Teixidor, que podria haver seguit essent docent del nostre centre o d’un altre de similar, va explicar que, tot i tenir les oposicions aprovades, en un moment donat va decidir orientar definitivament la seva carrera cap al periodisme. En aquest camp tampoc no va buscar una opció fàcil: s’ha dedicat al periodisme d’investigació, especialment el que toca temes socials, com la immigració, el tràfic de persones, la prostitució o el terrorisme jihadista, posant-se de vegades, fins i tot, en situacions de perill personal.

També és mare. L’Anna va afirmar que les dones estan lluitant per tenir cada vegada més presència en el món dels informatius, un terreny tradicionalment dominat per homes, i va animar els i les alumnes a anar al fons de les històries, implicant-se en el món, i a seguir el propi camí, com va fer ella, buscant sortides professionals que de veritat els apassionin.

Beques generals CURS 2019 – 2020

Us informem que en el BOE núm. 182, de 31 de juliol de 2019, s’ha publicat l’Extracte de la Resolució, de convocatòria de beques de caràcter general per al curs acadèmic 2019-2020, per estudiants que cursen estudis postobligatoris.

Obtindreu més informació a la comunicació enviada pel negociat de l’alumnat enllaçada aquí.

El termini màxim de presentació de la sol·licitud telemàtica és el proper 1 d’octubre de 2019

DIJOUS 12 DE SETEMBRE INICI DEL CURS 2019 – 2020

Alumnat de 1r d’ESO: dijous 12, de 9 a 11h.

El director els donarà la benvinguda. Després, a la seva classe, el/la tutor/a els donarà informació dels primers dies. Caldria que portin un estoig amb bolígraf, llapis i goma.

Alumnat de 2n, 3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat i PFI: dijous 12, de 11,30 a 13h.

Presentació del curs a l’aula del seu grup a càrrec del tutor. Les llistes de cada grup estaran exposades a l’entrada del centre. Cal que portin material per escriure.

El dia 13 a les 8h inici de les classes. Els alumnes de Batxillerat rebran la Lliçó inaugural de curs a càrrec de la periodista (i exprofessora del centre), l’Anna Teixidor.

El servei de menjador comença el divendres dia 13. Aquests són els menús del mes de setembre: Menú Setembre, Sense gluten, Sense gluten ni lactosa.