ELS REPUBLICANS ALS CAMPS DE CONCENTRACIÓ NAZIS

La setmana del 10 al 14 de febrer l’exposició itinerant ” Els republicans als caps de concentració nazis” en record i homenatge a Joaquim Amat i Piniella, ha estat al vestíbul de l’institut. Tots els grups classe de l’institut han passat a veure-la i han pogut treballar-la en les classes de socials i filosofia.
L’exposició va de l’escriptor manresà supervivent del camp de Mauthausen i del seu testimoni que va deixar per escrit en el seu llibre K.L.Reich.

Iniciem la construcció d’un espai chill out pel pati

Aquesta setmana hem començat a construir amb moltes ganes el mobiliari del projecte “Chill out pel pati” amb l’alumnat del grup Plus de 3ESO. Després d’uns mesos de treball en el disseny i valoració de les opcions, ara ens posem mans a l’obra. Esperem gaudir molt del procés i encara més del resultat!

ESQUIADA 4t d’ESO i BATX

L’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat hem anat a esquiar a la Masella en un dia radiant de sol i molta calor. Un cop hem tingut tot el material apunt hem fet 2 hores amb el monitor d’esquí i després hem esquiat per lliure. Ha estat molt divertit i molt cansat!

COMMEMORACIÓ DEL DIA DE LES VÍCTIMES DE L’HOLOCAUST

L’alumnat d’Història del Món Contemporani de 1r de Batxillerat va participar al dilluns 27 de gener en la Commemoració del dia de les víctimes de l’Holocaust en el 80è aniversari de l’alliberament del camp d’extermini d’Auswitch. Van recordar algunes plaques stolpersteine de deportats manresans i van participar de l’acte del Kursaal organitzat pel Departament d’Educació, l’Ajuntament i la Generalitat. En acabar van visitar el mural del carrer de la Mel fet per la Lily Bricks expressament per a l’ocasió i a partir del treball fet a classe dels alumnes dels diferents instituts participants.

COPA CANGUR

Aquest any, nosaltres vam participar en la Copa Cangur, un repte matemàtic ple d’emoció i estratègia. A la competició, cada centre presentava dos equips de set persones: un de 1r i 2n d’ESO en la categoria Cadet i un altre de 3r i 4t d’ESO en la categoria Júnior.

Des del primer moment, ens vam organitzar com a equip, repartint-nos els problemes i buscant les solucions més ràpides i precises. La pressió del temps ens va posar a prova, però mai vam deixar de col·laborar i animar-nos mútuament. Va ser una experiència intensa i enriquidora, on no només vam posar a prova els nostres coneixements matemàtics, sinó que també vam aprendre el valor del treball en equip. Sens dubte, una jornada que recordarem amb orgull!

VISITA AL MUSEU IDEAL DE BARCELONA

L’alumnat de 1r d’ESO hem visitat el museu IDEAL de Barcelona i la seva exposició immersiva sobre Jules Verne. A través de plafons i ulleres de realitat virtual hem pogut entendre millor una època i posar-nos dintre les obres d’aquest prolífic escriptor que tantes coses sobre el futur va anticipar.