GIRLS IN ICT DAY

El passat 24 d’abril, les alumnes de l’itinerari cientificotecnològic de 4t d’ESO vam participar en el “Dia internacional de les noies TIC” (Girls in ICT Day) al TechLab de la UPC de Manresa. Un dia per crear consciència sobre la necessitat de més noies i dones en el sector de les tecnologies de la informació i la comunicació.

SORTIDA A PORTAVENTURA

Avui l’alumnat de 3r d’ESO ha gaudit d’una sortida molt esperada a PortAventura. Ha estat un dia esplèndid, ple d’adrenalina, rialles i bons moments compartits.

Alguns s’han atrevit amb les atraccions més fortes, d’altres han optat per les més tranquil·les, però tots hem gaudit d’un dia diferent per desconnectar i conviure fora de l’aula.

Tornem a casa amb molt bon record d’aquesta jornada.

INTERCANVI CAL GRAVAT – HEISENBERG GYMNASIUM

L’alumnat d’alemany de 3r d’ESO hem dut a terme el programa d’intercanvi amb l’institut @heisenbergymnasium d’Hamburg. A més d’una setmana de convivència amb nois i noies alemanys, hem dut a terme moltes activitats: visites a Barcelona, a Montserrat, classes a l’institut, ballada de sardanes… Ha estat una experiència inoblidable per alumnes i famílies.

Sortida “Els camins de l’exili”

Amb l’alumnat de 1r de Batxillerat hem retrocedit al 1939 trepitjant els camins de l’exili. Hem caminat per la platja d’Argelers, destacat camp de concentració dels refugiats, hem visitat la maternitat d’Elna i, també, el Museu de l’Exili de la Jonquera.

FRANCESC MIRALLES, El pequeño ikigai

Dimarts 22 d’abril, l’escriptor, periodista i llicenciat en filologia germànica Francesc Miralles ens ha vingut a impartir un taller de desenvolupament personal que parteix de la seva obra El pequeño ikigai. El llibre, que els alumnes de 3r d’ESO han llegit a la matèria de llengua i literatura castellana, ofereix eines que ens ajuden a reconèixer el talent propi i a respondre preguntes transcendentals sobre quin camí triar a la vida, entre d’altres.

PAULA GONZALO, TEX PATTON Y LA ISLA DE PLÁSTICO

Dijous 24 d’abril, la Paula Gonzalo, periodista i escriptora, ha fet una xerrada a l’alumnat de 1r d’ESO sobre el seu llibre Tex Patton y la isla de plástico. L’obra, que hem llegit a la matèria de Llengua i literatura castellana, pretén crear una “consciència climàtica col·lectiva”. És per això que en Tex és un superheroi, de 13 anys, que lluita contra l’abús escolar i és totalment actiu en la defensa mediambiental.

 

CINEMA SANT JORDI

En el dia de Sant Jordi, l’alumnat de 1r, 3r i 4t ha gaudit molt de la projecció d’Integral 107. Moltes gràcies, Biel, per venir i fer-nos més propera i real l’aventura de somiar i escalar les muntanyes de Montserrat!