Visita a la Facultat de Química de la UB

El passat dijous 23 de gener, l’alumnat de 1r i 2n de batxillerat de la matèria optativa de química va fer una sortida a la facultat de química de la universitat de Barcelona.

Aquesta sortida està emmarcada en el programa de Fem Química al laboratori que ofereix aquesta facultat a l’alumnat de batxillerat i que consisteix en la realització de pràctiques de laboratori en els laboratoris de química on habitualment es realitzen les pràctiques de 1r curs del grau.

Les pràctiques es va realitzar en grups de vuit persones i van ser dirigides per professorat universitari que en arribar ens va explicar com anirien les sessions. Ens varen repartir bates, ulleres de seguretat, dossiers explicatius, llapis per prendre notes i taules periòdiques. Aquestes pràctiques es van estructurar en quatre grups que portaven per títol: El racó del fred, identifiquem analgèsics, il·luminem l’escena del crim i fem reaccions a petita escala.

L’alumnat i el professorat del departament de l’institut hem valorat positivament l’experiència per diferents motius:

– La realització d’aquestes pràctiques ofereix a l’alumnat la possibilitat de conèixer laboratoris equipats i treballar amb materials i aparells que no es troben al nostre abast en els laboratoris de secundaria. També potencien l’interès per la química entesa com una ciència experimental amb explicacions clares i concises i de fàcil comprensió.

-Els grups que van tenir temps van poder veure instal·lacions com la biblioteca, les aules, els despatxos i la cafeteria .

-L’atenció i cura de l’alumnat per part del professorat ha estat excel·lent, la qual cosa és d’agrair, cosa que vam transmetre personalment.

En definitiva, ha estat una experiència molt interessant i engrescadora.