Talent Esplugues 2024

Formació Esplugues Talent pels alumnes de segon del cicle formatiu d’Ensenyament i Animació socioesportiva.

Avui, dimecres 31 de gener, els alumnes del cicle formatiu de segon curs, hem estat a la sala d’actes amb un equip de formació del concurs Talent Esplugues.

El Talent Esplugues és un concurs que es fa a Esplugues entre els diferents alumnes dels centres del municipi i on l’objectiu és presentar la millor idea empresarial. El premi és suculent: un viatge d’una setmana a Silicon Valley per als guanyadors.

Es tracta d’un concurs d’empresa i emprenedoria on els alumnes concursants tenen l’objectiu de proposar una idea i iniciar un projecte que solucioni algun problema o alguna necessitat de la societat en el camp empresarial. Aquesta proposta empresarial innovadora ha de ser sostenible, tecnològica i ha de tenir un impacte social.

Per tal de portar la idea a terme, situats per parelles amb un canva on han anat omplint amb post-it les seves idees, els alumnes aquest matí han après diferents aspectes de com definir la seva proposta de valor; en altres paraules, han après a concretar conceptes com quina és la innovació de la seva idea empresarial així com els trets distintius que la defineixen i el valor afegit de tot allò que proposen.

Gràcies als professionals de màrqueting i comunicació i als mentors que han vingut a fer la formació, els alumnes han anat definint més aspectes de la seva idea de negoci inicial.

Com a exemple, també han hagut de definir entre altres, com és el client a qui va dirigida la idea, quina relació s’establirà amb cada segment de client, quins costos té aquesta relació, així com les fonts d’ingressos previstes, entre molts d’altres interrogants…

Ha estat una jornada molt enriquidora que esperem serveixi per la seva formació en el Mòdul 12 Empresa i Iniciativa emprenedora i el Mòdul 14 Projecte d’Ensenyament i Animació socioesportiva.