La setmana del 10 de novembre els alumnes de 3r ESO de Robòtica i de 4t ESO de Digitalització van participar en la primera edició de l’Olimpíada Bebras organitzada per l‘Olimpíada Informàtica Catalana, la Societat Catalana de Tecnologia i la Societat Catalana de Matemàtiques amb el suport de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (UPC) i la Universidad del País Vasco.
L’Olimpíada és un concurs català que busca nodrir, promoure i impulsar el pensament computacional a escoles i instituts de primària, secundària i batxillerat. L’origen és l’International Bebras Challenge que duen a terme cada any milions de joves a 85 països.
El pensament computacional consisteix en els processos de pensament i mètodes de resolució de problemes emprats en el desenvolupament d’algorismes. Aquestes habilitats, que inclouen l’abstracció, la descomposició i el reconeixement de patrons, són aptituds que potencien les capacitats en la programació, i de gran vàlua transversal a gairebé tots els àmbits de l’aprenentatge.
És per això que els exercicis són reptes divertits per estimular les capacitats analítiques i resolutives.
Aquesta primera edició ha sigut tot un èxit de participació, 350 escoles, 1000 docents i 40000 alumnes.
Una experiència molt interessant que pensem repetir l’any que ve!!



