Participació en el projecte SENSPORT

Des de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna-Universitat Ramon Llull, en col·laboració del servei de Psicologia del Centre Mèdic del Consell Català de l’Esport, ens han demanat la col·laboració per a què l’alumnat participi, de manera totalment anònima, en el projecte SENSPORT: salut mental i sentit de la vida dels joves a través de la pràctica de l’esport.

Els objectius de l’estudi són dos:

1r) Conèixer les aportacions de la pràctica de l’esport a la millora del benestar mental dels adolescents i joves, per tal de veure quina és la percepció dels joves respecte la pròpia salut mental i les actituds i valors parentals, així com comprovar com aquesta pràctica els ajuda a construir un bon sentit de la vida, a través dels valors relacionats amb l’esport.

2n) Orientar els nois i noies participants sobre com poden promoure el benestar i la salut mental a través de l’esport.

Dimecres 18 d’octubre, l’alumnat ha contestat un qüestionari que inclou preguntes sobre els valors, la percepció que tenen de les actituds dels pares i de les mares, en tant que esportistes, així com de la pròpia salut mental i el seu sentit de la vida en l’actualitat, on tant l’esport com els estudis i altres aspectes té un lloc especial.

Els responsables del projecte ens han comunicat que, cap a final de curs, ens trametran els resultats de l’estudi i estan estudiant la possibilitat de realitzar una sessió informativa i d’anàlisi dels resultats.