Jornades Culturals

La setmana del 13 al 17 de febrer celebrem les Jornades Culturals a l’institut. Després d’una aturada i un canvi de format en els tallers a causa de la pandèmia, enguany reprenem les activitats i els tallers de manera totalment presencial.

La setmana arrenca amb un taller per a l’alumnat de 2n de Bat en què des del DAE (Departament d’Atenció a l’esportista) ubicat al CAR de Sant Cugat, i conjuntament amb el Servei esportiu de l’UAB, se’ls dona orientació sobre com accedir als estudis universitaris amb la condició de ser esportius d’elit i/o alt rendiment. El dimarts se’ls oferirà una xerrada informativa sobre la selectivitat, a càrrec de la directora del centre, la professora Pilar Pina.

L’alumnat de 1r de cicle formatiu inicia l’estada a l’estranger, en concret a Dublín, dins del programa Impuls a les Llengües Estrangeres. Esperem que sigui una experiència formativa i enriquidora.

Pel que fa a l’alumnat de 2n del cicle, inicia la setmana amb un taller sobre comunicació no violenta.

Finalment, l’alumnat de 3r estrena la setmana cultural amb un taller sobre la prevenció davant el consum de drogues que organitza l’ajuntament d’Esplugues.

L’alumnat de 4t d’ESO inicia els tallers el dimarts, i ho fan amb un d’educació afectivosexual també ofert per l’ajuntament. I l’alumnat de 1r de Bat s’estrena amb una xerrada-taller sobre ciberseguretat a càrrec dels Mossos d’esquadra.

El dimecres, a l’equador de la setmana, l’alumnat de 2n de Bat assistirà a un Scape-room per tal de treballar l’obra de lectura La plaça del diamant. I l’alumnat de 4t assistirà al taller Game Over ofert per l’institut Guttmann.

L’alumnat de 2n de Bat, el dijous assistirà a una xerrada del professor de la UB, universitat de Barcelona, Lluís Medir Tejado. L’alumnat de 4t d’ESO clourà la setmana amb un taller d’orientació: I després de l’ESO, què? L’alumnat de cicles acabarà la setmana amb un taller de prevenció de drogues.

Esperem que aquesta mà d’activitats que s’ofereixen durant aquesta setmana siguin interessants i ens ajudin a créixer en sabers i en valors d’una manera extraacadèmica.