Audiència Jove

L’Audiència jove “és un mecanisme de participació ciutadana adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO que impulsa espais de debat per al jovent” (web de l’ajuntament d’Esplugues). En forma part tot l’alumnat de 4t del municipi i es fan unes trobades amb els representants de tots els instituts. Enguany Irune Sánchez i Mallol Vall del grup A i Petar Cikusa i Guido Bayo del grup B hi han assistit representant l’INS Blume. Cada any té una temàtica diferent i aquest any està dedicada al benestar emocional i a la salut mental.
Les reunions entre els escollits dels centres es fan a l’Espai Baronda d’Esplugues i consten de diferents activitats. Les d’aquest any van anar relacionades amb les propostes per millorar la salut mental del jovent pensades per cada centre. Les millors es van portar a debat i es van completar amb altres idees i/o consells dels altres companys. Mentrestant, un grup més reduït va començar el redactat d’un manifest en què s’expressen els sentiments i pensaments dels joves.
És una gran oportunitat per donar veu als alumnes i joves que sovint ens trobem sense representació en un món del qual formem part.