Competència alumnat

L’institut ha de vetllar per tal que l’alumnat adquireixi les competències de l’àmbit digital en finalitzar l’educació secundària obligatòria.

A continuació mostrem de forma esquematitzada les 5 competències digitals, que l’alumnat treballa al llarg de l’ESO:

Si voleu més informació sobre les competències digitals de l’alumnat, podeu consultar l’annex 1 del Decret d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica i el desenvolupament de la competència digital.

L’avaluació de les competències de l’àmbit digital és de caràcter transversal i instrumental, ja que les competències estan vinculades a totes les matèries del currículum. Per al seu assoliment, és fonamental que l’alumnat tingui accés als dispositius i a les diverses aplicacions.

D’altra banda, l’institut potenciarà experiències i coneixements que l’alumnat té dels entorns digitals i que ha pogut adquirir en contextos no escolars, per completar-los amb continguts de l’àmbit acadèmic i relacionar-los amb aspectes de caràcter més tècnic.

Per garantir l’assoliment de les diferents competències digitals de l’alumnat al llarg de l’ESO, aquestes es treballen en les diferents matèries segons la següent distribució: