Sortida Museu de les matemàtiques, 3r ESO

El dilluns 12 de maig, la classe de 3r d’ESO A vam visitar el Museu de les Matemàtiques a Cornellà de Llobregat. 

Ens vam desplaçar amb transport públic i, en arribar, vam tindre una estona lliure per esmorzar i passejar per fora el museu. L’indret estava envoltat d’arbres i gespa verda, era un paisatge bonic i tranquil, a més, era un dia assolellat i prou càlid per ser maig. 

En entrar a l’edifici ens van explicar que hi havia diferents trencaclosques i petits jocs o demostracions que envoltaven aspectes de les matemàtiques com el càlcul, la probabilitat, la combinació, l’estadística, i la geometria, entre altres, i després d’unes explicacions ens van deixar interactuar amb tot. Va ser una visita molt dinàmica i entretinguda, ja que ens va resultar interessant veure com conceptes matemàtics es poden reflectir de tantes maneres divertides i diferents. 

En acabar la visita per dins de l’edifici, vam anar a fora per crear tres cúpules de Leonardo da Vinci amb unes peces de fusta entre tota la classe. Vam anar construint les estructures d’una en una i per cada cúpula vam fer proves de flexibilitat: ens vam posar dins o fins i tot les vam agafar i vam saltar a sobre tots a l’hora. 

En finalitzar aquesta activitat, vam tornar cap al centre amb transport públic. Va ser un dia molt divertit!

Noa O’Callaghan, 3A

 

 

Desplaça cap amunt
Ves al contingut