Seguretat vial i velocitat: alumnat de BTX a la UAB

L’alumnat de 1r de batxillerat de la matèria de Física ha realitzat un taller del programa REVIR, a la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona..

El grup d’alumnes ha modelitzat el comportament d’un vehicle en frenar, i ha analitzat els diferents factors que influeixen en la distància de frenada, relacionant-los amb els models físics treballats a l’aula i extraient conclusions respecte la millora de la seguretat en la conducció.

El treball amb sensors, la representació i anàlisi de gràfiques, l’obtenció de relacions matemàtiques a partir de dades experimentals i l’elaboració de conclusions argumentades han estat les principals competències treballades al llarg d’un matí.