4t d’ESO, impressió 3D i Enginyeria Biomèdica

Amb motiu de la Setmana de la Ciència 2022, la UPC ha organitzat l´activitat anomenada La impressió 3D a l´Enginyeria Biomèdica, tenint com a ponent a la Beatriz Giraldo (Professora del departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial).

I és que … pot la impressió 3D millorar la nostra qualitat de vida? És possible la reconstrucció de parts del nostre cos? Per saber les respostes, l´alumnat de 4t d´ESO del Bernat Metge ha pogut escoltar, veure i tocar alguns dels molts dissenys en 3D biocompatibles, creats per estudiants universitaris, amb aplicacions biomèdiques (pròtesis, trasplantaments, ajudes tècniques ), a més d´altres addicionals (gradetes de tubs de laboratori, material de protecció envers la covid, …)

En acabar, també hem pogut veure altres treballs realitzats a l´EEBE (Escola d´Enginyeria de Barcelona Est, al Campus Diagonal-Besòs de la UPC). En concret, cotxes de carreres i motos 100% elèctrics, amb 140 i 180 Km/h d´assoliment, respectivament.

Amb tot, una bona mostra de com els avenços tecnològics poden millorar les perspectives de futur de l’ésser humà i el món que habita.