Alumnat de 3r d’ESO a la Politècnica

El dijous 10 de març alumnat de 3r d’ESO ha anat a l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) per realitzar un taller anomenat “Què pesa el vostre edifici?”. Es tracta d’una activitat oferida per Escolab, i es basa en l’obra del Sr. Foster, arquitecte britànic, que es pot veure en aquest documental.

Primer han visitat la biblioteca, on hi havia diverses maquetes fetes per l’alumnat de l’Escola, així com utillatge antic, típic de topografia. Després han anat al taller de maquetes i han realitzat una activitat de prendre mesures i realitzar càlculs matemàtics, per arribar a determinar quant pesaria el seu habitatge ideal. Per això han esbrinat prèviament la densitat del material emprat i han tingut en compte les dimensions de la construcció. En acabar, han pogut adonar-se’n que el pes de la seva casa seria equivalent al de 60 elefants africans adults junts!

Amb tot plegat, l´alumnat ha repassat el canvi d’unitats, els factors de conversió, la mesura del volum i la relació amb la massa, a més de desplaçar-se i moure´s per nous espais barcelonins, i aprendre la importància de conèixer el tipus de sòl (granític, argilós, sorrenc, etc) a l´hora d’edificar-hi.