Bones Festes de Nadal i un pròsper any 2018

Nadal (fragment)
Què cerques en la nit immensa
I què rastreges pel camí gebrat?
Busco Nadal que ja comença
com una estrella dins la soledat.
Segles de llum la separen
del cor contristat.
Però en la nit el vent de les carenes
reposa extasiat,
però en la nit el fred esdevé claredat
i sento que… Llegeix més»

A ESCENA…

Per acomiadar el trimestre i donar la benvinguda a les desitjades i merescudes festes de Nadal, avui, 22 de desembre, torna a l’escenari del nostre institut una obra de teatre, en aquest cas ambientada al Japó dels samurais i les geishes: Sakura, l’última flor del cirerer, de l’Eva Zazurca. Han estat vuit dies d’assajos intensos i de vertigen en què els alumnes-actors s’han hagut d’aprendre a contrarellotge un text difícil i sacrificar tardes. Tot amb un objectiu: que el públic gaudeixi.
Agraïm des d’aquí el seu esforç i generositat, perquè sabem el treball que comporta.

Un fort aplaudiment per tots ells!

Podeu veure algunes fotografies en aquest enllaç.

Projecte interdisciplinari “l’oli d’oliva”

Els alumnes de 1r d’ESO de l’INS Berenguer d’Entença han  fet una sortida a Vandellòs amb l’objectiu de realitzar un conjunt d’activitats sobre l’oli d’oliva, d’acord amb el Programa d’Educació Ambiental Escoles Verdes.
Amb aquesta activitat, els alumnes treballen els antecedents històrics de l’olivera, la seva… Llegeix més»

L’alumnat del CFGM als Centres de Dia

Dins el mòdul d’Atenció i Suport psicosocial del CFGM hem fet dues sortides al Centre de Dia de Vandellòs i al Centre de Dia de l’Hospitalet de l’Infant, on l’alumnat ha fet activitats lúdiques i tallers d’ambientació nadalenca.
Esperem que l’experiència hagi estat profitosa per a… Llegeix més»

2n de BATX al Teatre

El divendres 15 de desembre, els alumnes de 2n de Batxillerat van assistir a la representació de La casa de Bernarda Alba, adaptació de l’obra teatral de Federico García Lorca que aquest any és una de les lectures obligatòries del curs. L’acte va tenir lloc al… Llegeix més»

English Auca

The students in 1r Eso have been working on an “auca” and have shared with their classmates drawings about their daily routines and made funny rhymes.
Here are some good examples that combine the artistic and grammatical competences.

Students in 1r ESO A showing their “auca”.

Students in 1r… Llegeix més»

L’INS BdE recapta 518,40 € per a la Marató

Tot el centre ha col·laborat en l’activitat per recaptar diners per a la Marató de TV3. Els diners que s’obtinguin enguany es destinaran a la recerca de nous tractaments per lluitar contra les malalties infeccioses.
L’alumnat de 2n d’ESO ha elaborat, empaquetat i venut sabons artesanals.… Llegeix més»

El pati… ben net!!!

EL PATI…BEN NET!!!
Per tenir cura de l’entorn i respectar el medi ambient primer hem de començar per casa nostra i nosaltres hem començat pel nostre pati.
Un pati net és senyal d’educació i civisme. Des de l’Escola Verda s’ha realitzat una sèrie de tutories per conscienciar… Llegeix més»

Activitats extraescolars en anglès: taller maker

Dins del projecte GEP (generació plurilingüe) i amb el suport de l’ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, l’Institut Berenguer d’Entença està preparant uns tallers en anglès que poden ser molt interessants. Aquí tens una petita descripció. Si estàs interessat/da cal que omplis el full… Llegeix més»