Tallers d’alfabetització emocional a tercer

Aquesta és una crònica de l’Aina, de 3r B, sobre els tallers d’alfabetització emocional que s’han fet a tercer curs durant el primer trimestre:

Durant les últimes quatre sessions d’orientació, a les classes de 3r d’ESO ha vingut una persona a fer-nos un taller sobre les emocions. Al principi de cada sessió ens deia que a partir de dibuixos del temps, com ara un núvol, boira, un sol, etc, havíem de representar com ens sentíem. A la classe de 3r B sortia molta boira perquè estàvem adormits.

Després d’això cada classe era una mica diferent. Un dia ens va dibuixar un carro estirat per cavalls, el cotxer i una persona a dins del carro. Aquell dibuix érem nosaltres: els cavalls són les emocions, el cotxer és el pensament, el cotxe és el cos i, per últim, la persona de dins del cotxe és la consciència. Un altre dia ens va fer dibuixar quatre persones, ens va posar quatre cançons diferents i havíem de dibuixar com ens feia sentir cada cançó. A cada personeta hi havia els dibuixos de cada cançó diferent. A la majoria de sessions fèiem representacions de diferents casos, com ara com ens sentíem i què fem quan ens renyen i algú s’enfada amb nosaltres.

Resumint, han estat unes sessions per entendre millor com ens sentim i els sentiments dels altres, també han estat unes sessions molt divertides i que fan reflexionar.

Aina Alonso, 3r B

Què m’enduc del taller? El alumnes de 3r diuen …

-És un exemple perfecte per aprendre la personalitat d’un ésser humà i com reaccionar
-Moltes coses interessants
-Saber com reaccionar a les coses
-Sentiments
-Cohesió de grup
-Expressió
-Coneixement
-Com entendre i reaccionar a diferents casos que poden passar a la vida quotidiana
-Saber entendre’s millor
-Els sentiments són massa complicats!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>