Setmana de la ciència

La setmana del 14 al 18 de novembre el nostre centre s’adherí a la commemoració de la Setmana de la Ciència amb la realització de diverses activitats al voltant de la contaminació lumínica i adreçades a tot l’alumnat. Aquesta setmana la va engegar el grup de treball Steam, en el marc del programa d’innovació Steamcat.

Els passadissos del centre s’engalanaren amb murals i petites exposicions sobre els minerals de l’escorça terrestre, entre d’altres. I les aules dels cursos d’ESO esdevingueren àgores en què es tractà sobre la contaminació lumínica. L’alumnat de batxillerat, per altra banda, rebé la visita de diferents científics que els parlaren sobre la tasca d’investigadors. Concretament, als grups de primer de batxillerat, els visità Marta González, professora a la Facultat de Física de la UAB i investigadora a l’ICN2 i, Sebastian Grinstein, professor i investigador a l’ICREA. En el cas de segon de batxillerat reberen la visita d’Àura Autet, Cap del Servei de Psiquiatria Infantil i Juvenil de la Fundació Althaia; Lluís Chico, enginyer industrial, i Christian Stephan-Otto, investigador en l’àmbit de la neurociència a l’Institut de Recerca de Sant Joan de Déu, que participaren en una taula rodona. Finalment, dimecres 30 de novembre, al vespre, es realitzà l’activitat d’observació astronòmica adreçada a estudiants i famílies.