‘Fem comunitat’

Recordes la revista de l’alumnat? A l’Arnau Cadell Report, tenim novetats: la secció ‘Fem comunitat’

L’alumnat de segon i tercer de l’ESO continua alimentant la revista digital del centre amb els textos que prepara durant el complement curricular ‘Fem de periodistes!’ i també des d’altres matèries. Ara, comencen una nova secció per visibilitzar altres membres de la comunitat.

El curs passat, l’institut va estrenar l’Arnau Cadell Report, la revista digital del centre. Es tracta d’una iniciativa que es desenvolupa a partir d’una assignatura de complement curricular de segon i tercer d’ESO on l’alumnat funciona com un consell de redacció mentre descobreix i va aprenent els fonaments dels gèneres periodístics.

La matèria es duu a terme gràcies al vincle amb RED Report, una organització dedicada a facilitar el desenvolupament de projectes periodístics als instituts. Així, durant el curs 2020-2021, gairebé una trentena d’alumnes del centre van publicar textos a la revista, amb peces tant destacades com les respectives entrevistes a l’alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, i al prestigiós arquitecte que va liderar la construcció del nostre centre, Víctor Rahola. De fet, gràcies a RED Report, totes dues tasques preparades i desenvolupades per l’alumnat van arribar a ser replicades i publicades a La Vanguardia, com podeu veure si premeu sobre els noms dels entrevistats.

Enguany, l’alumnat ja ha començat a aportar els seus primers textos. Així, a l’Arnau Cadell Report ja hi podeu trobar, per exemple, diversos articles d’opinió publicats el Dia contra la violència i l’assetjament escolar; una enquesta sobre l’ús de Tik-Tok per part de l’alumnat del centre en el seu temps lliure, o aquesta crònica conjunta de l’alumnat de 3r sobre les sortides que es van fer al Tibidabo el mes d’octubre.

Fem comunitat: Una nova secció per conèixer-nos millor

L’alumnat de 3r d’ESO ha encetat una nova secció regular a la revista digital, que s’anomenarà ‘Fem comunitat’ i va dedicada a fer entrevistes molt breus a persones de la comunitat educativa que sovint passem per alt però que és essencial per al funcionament i el dia a dia al centre. L’estrena aquesta entrevista a la Visi, una de les treballadores de la cantina, que atèn a diari a l’alumnat i el personal del centre amb tanta generositat com diligència.