Convertim les aules de 4t en museus pictòrics

Durant les darreres setmanes de l’any 2022, part de l’alumnat de quart curs va rebre un encàrrec a la matèria de Llengua castellana i Literatura: s’havia de dur a terme la curadoria d’una petita sala de museu. Com, exactament? Tot triant, d’entre una setantena de quadres dels segles XVIII, XIX i XX, un per alumne, i convertint-lo en el punt de partida per practicar diverses tipologies textuals. D’aquesta tasca en van sortir una fitxa expositiva, una descripció detallada de cada quadre, un audiorrelat inspirat en l’obra i, en darrer lloc, un comentari on l’alumnat va relacionar els quadres amb altres consums culturals i artístics propis. Tot plegat, la feina es va haver de presentar digitalment en una sessió en què l’aula es va convertir en un museu interactiu on, a més, cada alumne feia de guia sobre l’obra estudiada. Aquí podeu visitar, virtualment, les mostres:

Aula-museu de 4t B,

Aula-museu de 4t C,