Cloenda del projecte Art i Memòria

El passat 4 de maig va tenir lloc la trobada de cloenda del projecte Art i Memòria, efectuat per l’alumnat de primer d’ESO a l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica, i pel qual hem creat un lloc web específic que podeu consultar aquí. Àvies i avis van assistir i van respondre les preguntes sobre la seva escola i el seu temps d’adolescència. Aquest projecte va néixer amb l’objectiu de poder entendre millor el present coneixent com era el passat i tots els drets que hem guanyat com a societat. Ha volgut d’afavorir el diàleg intergeneracional i el vincle familiar.

Cada alumne, a partir d’una entrevista que ha realitzat a la seva àvia o avi, ha seleccionat una frase amb una dada significativa que ha volgut compartir amb la resta per construir entre tots una descripció de la època. Després han dibuixat un retrat i també un element que il·lustrés la frase.

Durant la trobada les àvies i avis han estat els protagonistes. Primer han escoltat les presentacions de l’alumnat que han explicat el procés de treball i després han pogut respondre les preguntes noves que el projecte ha despertat en els nois i noies.

Una àvia ens va explicar que existia una assignatura només per a noies que es deia “La caseta” i que les ensenyaven a parar taula, fer el llit o preparar “la canastilla” amb la roba de bebé. D’altres van comentar que s’estimaven molt al seu mestre, d’altres que no, perquè no els tractava bé; moltes àvies i molts avis treballaven a l’adolescència, etc. Finalment, tots van coincidir en el consell que donaven als seus nets: els van animar a l’alumnat a aprofitar l’oportunitat d’aprendre i de ser feliços.