Xerrada de la Setmana de la Ciència

El passat dimecres 17 de novembre vam anar  els alumnes de 2n cicle d’ESO i de Batxillerat de l’IES Antoni Torroja a la Sala d’Actes del centre perquè ens havien preparat una xerrada sobre la passió per la recerca científica. També van assistir-hi.

ciencia2
La Sala d'Actes durant la conferència

La xerrada ens la van fer en el marc de la 15a edició de la Setmana de la Ciència que s’ha celebrat entre els dies 12 i 22 de novembre. Durant aquests dies s’han realitzat diferents activitats (conferències, tallers…) en diferents llocs de Catalunya. Podeu veure el programa complet d’activitats seguint aquest vincle.

El Departament d’Educació i el Servei d’Innovació i Recerca Educativa (SIRE) col·laboren per organitzar diverses activitats d’interès educatiu a tota Catalunya a través dels Centres de Recursos Pedagògics. I al nostre institut es va fer la xerrada gràcies al professor de Física de l’IES Antoni Torroja, el Ramon Pollina, i la professora de l’IES la Segarra, la Dolors Rosich.

La xerrada la va fer el Dr. Carles Schnabel, llicenciat en Biologia per la Universitat de Barcelona l’any 1982 i doctorat en Microbiologia, que es dedica a la divulgació de la ciència, i de l’astronomia era particular.La conferència va tractar sobre la seva experiència actual en la direcció científica de l’Agrupació Astronòmica de Sabadell i diferents temes relacionats amb l’Agència Europea Especial (ESA) entre altres.

El Dr. Carles Schnabel

En primer lloc, ens va parlar sobre la seva vida i per què s’ha dedicat a la investigació científica. Després ens va mostrar el portal web de l’ESA i ens va explicar els diferents materials i recursos que s’hi poden trobar. Després ens va ensenyar experiments realitzats pels alumnes de secundària i també ens va explicar diverses experiències dels astronautes de l’ESA.