Les JOUP al nostre institut

Aquest passat dimecres 16 de març el alumnes de Batxillerat dels instituts cerverins Antoni Torroja i La Segarra i de l’institut de Guissona vam assistir a les JOUP (Jornades d’Orientació Universitària i Professional). La seu d’aquest event va ser el nostre institut.

Les jornades van tenir lloc al Paranimf de la Universitat de les nou del matí a les dues del migdia. L’objectiu d’aquestes jornades és que l’alumnat rebi la major informació possible sobre les diverses ofertes acadèmiques del territori català, per així poder aclarir el que volem estudiar i, si els alumnes ja tenim clara la nostra vocació, aprofitar per comparar les diverses alternatives d’aquesta en les diferents universitats catalanes.

Acte inaugural de les JOUP al Paranimf

Les jornades es van estructurar de la següent manera: primerament, va tenir lloc una benvinguda a càrrec del Sr. Xavier Cassoliva (president del Consell Comarcal de la Segarra) i del Sr. Nicolau Galdeano (inspector d’educació de Cervera). Tot seguit, la presentació de la conferència inaugural amb Conxita Domínguez, del Consell Interuniversitari de Catalunya, que va explicar als alumnes el funcionament i estructuració de les PAU (Proves d’Accés a la universitat).

En acabat, van començar els diversos torns de presentació de les diferents universitats (en total vuit) i també la presentació dels cicles formatius de grau superior que ofereix l’institut La Segarra. Al mateix temps, en un dels passadissos de l’institut, se situaven diverses taules cadascuna de les quals corresponia a una universitat o als cicles formatius. En elles els alumnes trobaven tot tipus d’informació dels estudis que la universitat o cicle oferia i del seu funcionament. També es va dur a terme un descans amb un esmorzar gratuït per a tots els assistents a l’acte.

El públic gairebé va omplir el Paranimf de la Universitat.

Per últim, les jornades van concloure amb una conferència de cloenda a càrrec del Sr. Jaume Freixes, periodista de TV3 i ex alumne del nostre institut, i un comiat amb el Sr.Jordi Porta, conseller de joventut del Consell Comarcal de la Segarra.

Durant totes les jornades, es va fer arribar el missatge a l’alumnat de la importància que tenien aquestes jornades per al nostre immediat futur acadèmic, que comporta triar una universitat, carrera, cicle, etc. Aquestes jornades serveixen perquè els alumnes assolim el màxim d’informació per no equivocar-nos en el nostre camí cap als estudis superiors.

Tatiana Figueres Bravo (2n Batxillerat)