L’alimentació ens ajuda a prevenir malalties?

Amb els alumnes de l’optativa “Què mengem?” de 1r d’ESO hem après durant tot aquest trimestre els principis bàsics de la nutrició i, sobretot, la importància d’una bona alimentació per gaudir d’una bona salut.

Com a treball de final de trimestre, cada grup va escollir una malaltia relacionada amb el paper que juga l’alimentació per prevenir-la i/o millorar-la; van dissenyar i gravar un diàleg entre pacient-nutricionista on s’exposaven els problemes/símptomes i, finalment, s’aconsellaven uns bons hàbits saludables a seguir.

Les malalties en les quals vam aprofundir van ser: la diabetis tipus 1 i 2, l’osteoporosi, l’anèmia, la intolerància a la lactosa, la hiperlipèmia i l’anorèxia.

Entre tots els alumnes de classe es va avaluar cada treball i els dos grups que van obtenir la puntuació més alta van ser el grup de la Júlia i la Laia amb l’anorèxia i el grup de la Claudia i la Verònica amb l’anèmia.

Enhorabona a tots/es!