Ex-alumnes universitaris ens visiten

El passat 14 de febrer ens van venir a fer una xerrada set ex-alumnes de l’institut que a hores d’ara estan cursant estudis a la universitat.

Primer de tot, es van presentar un per un i vam poder observar que feien carreres molt diverses; des de periodisme i psicologia a biotecnologia i enginyeries.

Seguidament, ens van explicar que gairebé tots, quan estaven a batxillerat no sabien què estudiar una vegada aprovada  la selectivitat, i per decidir-se van utilitzar diferents criteris: mirar les assignatures de les carreres, parlar amb gent que estudiessin el que a cada un d’ells els hi podia interessar, tenir en compte quines matèries els hi agradaven i treien millor nota…

Un altre tema del que van parlar molt va ser el canvi de batxillerat a carrera, on els estudiants d’enginyeries  afirmaven que han notat una gran diferència pel que fa al nivell de dificultat i a les hores de dedicació.

D’una banda, van remarcar que a gairebé totes les assignatures un 70% de la nota depenia de l’examen final, cosa que els hi sembla molt injusta. D’altra banda, els ex-alumnes que estudien psicologia, educació infantil i periodisme manifestaren no haver notat tanta diferència respecte el nivell de batxillerat, però el que sí que van remarcar va ser que han de fer molts treballs i pràctiques, i que aquestes són imprescindibles per aprovar l’assignatura.

Però en el que sí que van estar d’acord  tots ells és en que el canvi que més es nota és en el fet d’haver de marxar de Cervera per anar a viure sol i apanyar-se sense l’ajuda dels pares; “és un món diferent” repetien.

Per acabar ens van parlar de les beques, d’algunes experiències personals i ens van assegurar que si treballàvem podríem aconseguir entrar a la carrera que volguéssim.

Finalment, la xerrada va acabar amb un torn de preguntes i respostes que ens van permetre aclarir dubtes i fins i tot, parlar personalment amb cada un d’ells.

Ariadna Mora Farré | 2n Batxillerat