Parlem amb la Gemma Lienas

El dia 26 de febrer els cursos de segon d’ESO van anar a la sala d’actes a fer una videoconferència amb l’autora d’un llibre que van llegir: Cul de sac.

Gemma Lienas els va explicar d’on sortia la idea del llibre, ja que la idea inicial parteix d’un fet real. Ella quan era més jove era professora, va tenir un alumne que va patir un accident molt greu amb moto i, en el llibre, ho va relacionar amb les drogues. També els va explicar que qualsevol idea que tenia se l’apuntava al seu quadern.

Com que era l’autora els parlava des de la seva biblioteca i va poder ensenyar molts documents personals que utilitza quan escriu, coses que normalment en persona no les pot dur. Alguns alumnes li van fer unes preguntes per tal de conèixer més coses sobre ella i el seu llibre. Ara ja saben com s’organitzen, es preparen i pensen els autors abans d’escriure un llibre.

L’experiència va ser molt positiva i els alumnes esperen que es pugui tornar a repetir en una altra ocasió.

Ada Alzina i Júlia Marsol | 2n ESO