Ens visita en Toni Nadal

En Toni Nadal és un “home del temps” de TV3. És fill de Cervera, va estudiar al nostre institut i després a Barcelona i a Lleida.

La xerrada den Toni Nadal
La xerrada d'en Toni Nadal

El passat dia 20 de gener del 2011, ens va venir a veure a la nostra classe de l’aula de projectes. Nosaltres el vam convidar perquè ens parlés del temps, ja que estem fent un “projecte” que és: “el pas del temps”.

Nosaltres, els alumnes, li vam preguntar com ell sap quin  temps farà a cada ciutat. Ell ens va dir que no té cap “vareta màgica” per saber el temps. S’ha d’estudiar i treballar-ho. Toni Nadal ens ha explicat com s’elabora un pronòstic televisiu:

• Dades meteorològiques
  • Interpretació d’imatges de satèl·lit
  • Interpretació d’imatges  de radar
  • Interpretació de mapes
  • Coneixements geogràfics
  • Experiència
  • Sort (vol dir tenir sort per endevinar-ho)
En Toni Nadal

Va ser una estona molt agradable i profitosa, i li agraïm al Toni la seva amabilitat.

Naima ben Moussa