Història

Una mica d’història

Aquest barri va ser creat a finals dels anys 60 per l’antiga Obra Sindical del Hogar, per acollir a la població desallotjada d’antics barris marginals de Barcelona (barraques de Montjuich) i  població provinent de les obres de l’autopista de Montgat.

Els començaments del barri van ser molt difícils, però gràcies al caràcter lluitador i reivindicatiu de la seva gent ha fet que actualment sigui un dels barris amb més serveis de Badalona. Compta amb una biblioteca, una oficina de Benestar Social on es fan un munt d’activitats dirigides a tota la població del barri, un poliesportiu i altres serveis.

L’escola es va fundar a finals dels anys 60 en el moment en que va ser construït el barri. En la seva inauguració va rebre prop de 1300 alumnes que es trobaven en bona part desescolaritzats. A principis dels anys 70 ja eren 1500 alumnes, amb les dificultats de tota mena que això  plantejava, era una de les escoles més grans de Badalona.

Actualment la població del barri ha anat envellint degut a la manca de construcció de noves vivendes i al fet que, fins fa poc, els habitatges no es podien vendre. Aquests fets han provocat que la població escolar hagi anat disminuint .

En el curs 2014-2015 s’ha instal·lat l’escola d’adults en una part del nostre edifici i s’ha hagut de canviar la distribució de totes les aules de l’escola. Per tant actualment compartim edifici, tot i que els espais queden completament delimitats i no hi ha interferències entre ambdós serveis, ben al contrari, sempre que es pot, hi ha col·laboracions.

Pel curs 2019-2020 l’escola inicia un nou repte. Convertir-se en l’Institut-Escola Sant Jordi. El desplegament del projecte està destinat a acollir un nou curs de la E.S.O durant els pròxims 4 anys. Així que, amb molta il·lusió el curs 19-20 creixerem amb el curs de 1r de la E.S.O.

Pel present curs, anys 2022 i 2023 ja tancarem la línia educativa oferint de P3 a 4t d’ESO.