1ª reunió de la “Comissió de jardineria de l’alumnat”

COMISSIÓ DE JARDINERIA DE L’ALUMNAT – PRIMERA REUNIÓ 24/11/2022

NOMS DELS NOUS RESPONSABLES DE JARDINERIA

2nA Alex Escobar i Mario Salerno

2nB Nehuen Araya i Genessi

3rA Julen i Karlina Muraska

3rB Iria  i Mady Funes

4t A Ian Ramirez i Nati Pascual

4tB Alba Rueda i Gala Banús

5eA Lucas Muñoz i Laia Espi

5eB Lucia Fuentes i Adria Torrella

5èC Sara Moya i Aurora Ochoa

6eA Moudou Jawla i Marwa Khan

6èB Malak Salmoun i Alexia Peña

1r ESO A Loubna Agharbi i Gerard Abril

1r ESO B Carlos González i Daniel García -Miguel

2n ESO A Amina Ben Hammane

2n ESO B Ahmed Benattou

Acords previs

Es va celebrar una reunió específica de jardineria el dia 28/04/2022  a les 11:30 amb els coordinadors de 1r d’ESO de plantes i els encarregats de plantes.

Es va dir el següent:

Com ens hem d’encarregar de les plantes del pati?

Va quedar aprovat que hi hauria un encarregat de cada classe del jardí de l’escola, tant de les plantes com dels arbres. (A les reunions han de venir les mateixes persones sempre)

(Si s’han de regar les plantes ho podria fer qualsevol persona, és rotatori)

Va quedar aprovat que hi hauria uns coordinadors de plantes que serien els de 1r d’ESO. Tornem a votar i el resultat és de 4 vots a favor i 22 en contra. NO QUEDA APROVAT.

Quins seran els/les coordinadores?

2n ESO: 11 vots

6é: 11 vots

5é: 4 vots

Fem que sigui mig curs cada nivell, després de 3 mesos i mig canviarem de coordinadores . L’11 de març seran els i les alumnes de 2n ESO els/les coordinadores.

Del 12 de març al 22 de juny els i les alumnes de 6è.

Normativa de com gestionar, cuidar les plantes del pati.

Va quedar aprovat que calia fer una normativa per gestionar les plantes i els arbres del jardí de l’escola

La normativa que vam recollir amb les aportacions de totes les classes és aquesta:

No es poden trepitjar les plantes.

Cal regar les plantes en dies concrets de la setmana.

Cal regar-les un cop al dia (segons la planta).

És necessari posar tanques al voltant de la zona de jardí.

Si algú fa malbé una planta del jardí, se li posarà nota a l’agenda i haurà de portar una planta nova.

Si algú entra a la zona de jardí, pot quedar-se deu minuts sense pati, si ho fa més vegades sense pati tot el dia.

Si un arbre arriba a tenir fruites, es podran menjar per part de l’alumnat de les classes, primer si és l’arbre d’aquella classe, després els altres nois i noies.

Cal posar un rètol a cada planta indicant quina classe l’ha plantat.

No es poden arrencar les plantes.

Cal posar rètols on posi que no es poden trepitjar les plantes.

Qui s’encarregarà de tot el que s’ha dit:

Fer els rètols: 2n – 3r – 4t – 5è

Demanar pressupostos: 2n ESO i 1r ESO

Anar-les a comprar: Per decidir següent reunió

Pressupost per les tanques: 6è

Decidir on es poden plantar: Entre tots dia 12/01/23

Decidir la freqüència de regar i com i l’hora: Depèn de la planta i millor fer-ho a l’hora del pati

Herba artificial per qui no vol jugar amb pilota: No podem decidir (Tema de delegats)

Arreglar les reixes dels arbres de les grades del pati:

La Carme li va comentar a l’Ivan i han arreglat les que estaven pitjor

Avui dia 24/11 hem solucionat aquestes qüestions.

Jardineria de l’escola. Arbres fruiters i plantes.

Els arbres que han estat escollits de cada classe cal confirmar-los – Feu la confirmació que els coordinadors de 2n d’ESO ho passaran a preguntar el dia 05/12/22

1A: res 1B: cocoter 2A: presseguer 2B: res 3A: cirerer 3B: cirerer 4A: cirerer 4B: llimoner 4C: taronger 5A: pomer 5B: cirerer 6A: cirerer 6B: nesprer 1r d’ESO A: cirerer 1r d’ESO B: mandariner

Les plantes que han escollit cada classe: Decidir si es aquesta planta per veure el preu. El dia 5/12  els alumnes de 1r d’ESO preguntaran a les classes quin es l’arbre/planta que han escollit.

1A: roser 1B: maduixer 2A: maduixer 2B: maduixer 3A: maduixer 3B: maduixer 4A: menta 4B: res 4C: lavanda 5A: maduixer 5B: res 6A: menta 6B: maduixer 1r d’ESO A: res 1r d’ESO B: maduixer

Pròxima reunió: 12 de gener 9:10h. IMPORTANT: Portar rètols fets, pressupostos, decisions de classe, etc.