Concurs per treballar la coeducació “Hawai”

Des del mes de gener, els grups de 4t, 5è i 6è han estat treballant en un projecte de coeducació promogut per l’AMPA Santa Anna anomenat “Concurs Hawai”.

A partir de la cançó Hawai de Maluma i de la lletra de resposta feminista Hawai de Beatriz Luengo, l’alumnat de cada grup s’ha organitzat en grups de treball de 3 o 4 noies i nois per reescriure la lletra d’aquesta cançó o d’altres similars.

L’alumnat de 4t ha escrit rodolins en favor dels drets de les dones i de la igualtat d’oportunitats. Ho han fet en grups de treball i el resultat final ha estat un poema fet amb els rodolins de tots els grups.

L’alumnat de 5è ha escrit lletres alternatives a aquest tipus de cançons i alguns grups de treball han creat un “canva” per presentar-les. Un grup, 5è C, ha optat per treballar de la mateixa manera que a 4t.

L’alumnat de 6è, a més, han realitzant un vídeo on s’escolta la cançó treballada cantada pels nois i noies del grup. Estan encara treballant en el muntatge dels vídeos.

Tots els grups esmentats han estat participant en el “Concurs Hawai” organitzat per l’Ampa.

Podeu accedir a veure les lletres de les cançons acabades en aquest enllaç:

CANÇONS PEL CONCURS HAWAI

Els premis i diplomes es van lliurar dijous 11 de març a la sala polivalent amb la presència de les persones del jurat.

Les membres del jurat han estat:

• Marta Torres, mestra de l’escola que ha seguit una formació sobre coeducació aquest curs
  • Teresa Navés, professora de secundària que fa de formadora de coeducació i d’igualtat de gènere
  • Anna Garcia, educadora social de Premià de Dalt, implicada en temes d’igualtat de gènere
  • Anika Black membre de la Junta de l’AMPA, encarregada de les activitats extraescolars del centre.

Podeu veure els criteris de valoració en aquest enllaç:

CRITERIS DE VALORACIÓ DEL CONCURS DE CANÇONS HAWAI

Els guanyadors del concurs han estat:

4t A, 4t B, 4t C i 5è C – Premi de grup amb lliurament d’un diploma per cada participant

5è B – Aitor, Claudia, Laia i Victor

5è A – Noah, Bruno, Lucia i Laura

6è A – Anna, Marc, Neizan, Fàtima, Aitana

6è B – Paula Isabel, Nacho, Aya, Herenia i Ali

6è C – Nabiha, Ainara, Omar i Aya

Donem les gràcies a tot l’alumnat que hi ha participat per la motivació que han mostrat i la implicació en fer una bona feina.

També volem agrair a la Junta de l’AMPA la presentació d’aquesta proposta que ha permès treballar la coeducació a les aules i els premis atorgats que han omplert d’il·lusió a les noies i nois de 4t , 5è i 6è.

Cliqueu la imatge per a poder veure les fotos