Preinscripció 2024-2025 Informació per a les families

Publicació oferta inicial de places preinscripció ESO

Publicació oferta inicial de places preinscripció Batxillerat

Puntuació de la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional – preinscripció ESO

Llistat de barem de puntuació resoltes les reclamacions- preinscripció ESO

Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l’ensenyament en primera petició ordenada-preinscripció ESO


Autorització per a la recollida de menor


PLA D’EMERGÈNCIA 2023-2024


Xerrada Emprenedoria


El dilluns 4 de març i dins de les visites programades pels alumnes de l’assignatura d’Emprenedoria, ens ha visitat en David Padullés, cap comercial de TMI. Aquesta empresa ubicada al Polígon dels Frares, dedica la seva activitat a la fabricació de màquines per ensacat… Llegeix més»

Dia internacional de la llengua materna

El departament d’Idiomes ha volgut celebrar el dia internacional de la llengua materna aprofitant la gran diversitat lingüística del centre. El nostre alumnat ha elaborat uns murals amb frases fetes, refranys, dites, i il•lustracions en les llengües que parlen en l’àmbit familiar i també les llengües que s’imparteixen al centre. L’activitat també ens ha permès treballar valors com la convivència , la cohesió social i actituds contra els prejudicis lingüístics.

2n d’ESO de visita a Cardona

L’alumnat de 2n d’ESO ha participat en una visita guiada a la muntanya de sal i el castell de Cardona.

Sortida 1r ESO: Magician i Museo rural Alcarràs

L’alumnat de 1r d’ESO ha realitzat una visita guiada al Centre d’Interpretació del Món rural d’Alcarràs, amb una interessant mostra d’eines agrícoles de segles passats. A continuació ha assistit a l’activitat Jack the Magician, que té com a objectiu practicar i consolidar els continguts de llengua anglesa que es treballen a l’aula a partir d’un espectacle de trucs de màgia.

3r i 4t d’ESO: ruta del Quixot, tecnologia i YOMO

L’alumnat de 3r i 4t d’ESO han compartit una sortida a Barcelona. Al matí, l’alumnat de 3r ha seguit els passos del Quijote a Barcelona i ha descobert alguns racons literaris. L’alumnat de 4t ha visitat unes instal·lacions tecnològiques. A la tarda tothom ha visitat el festival YOMO, una fira basada en l’STEAM (Science, Tecnology, Engineering, Art and Maths).

Conferència Pep Coll

El passat dimecres, 20 de febrer, l’escriptor Pep Coll va pronunciar un parell de conferències adreçades als alumnes de 4t curs d’ESO. Aquests alumnes havien llegit, quan feien 1r, la novel.la Què farem, què direm, protagonitzada pels incansables minairons. I en recordaven, amb una nitidesa increïble, certs passatges. Aquesta va ser l’excusa per parlar de la ficció com d’una necessitat indissociable de la condició humana. En Pep Coll va fer un repàs de les diferents etapes de la història de la humanitat i la seva relació amb els relats: el pas de l’oralitat a l’escriptura i, d’aquesta, a la cultura de la imatge que tot ho invaeix actualment. En resum, una experiència que des del Departament de Llengua Catalana valorem molt positivament.

Taller LGTBIQ+

Des de fa unes setmanes, voluntaris de la Creu Roja estan impartint al centre diferents tallers. Un d’aquests tallers està adreçat a l’alumnat de 1r de Batxillerat i té com a objectiu informar i conscienciar sobre la sexualitat, l’orientació sexual, el gènere i la identitat de génered. A 2n d’ESO duen a terme un altre taller sobre consum de drogues i com combatre la pressió grupal. Els continguts, així com la manera de presentar-los i les dinàmiques que s’han dut a terme han estat profitoses per a tothom.

Jornada d’orientació universitària a batxillerat

Avui divendres l’alumnat de 1r i 2n de batxillerat ha participat en diferents xerradas informatives dirigides a la seva orientació acadèmica. Concretament han estat tres universitats (Universitat Autònoma, Universitat de Lleida i Universitat Rovira i Virgili) les encarregades d’informar i orientar l’alumnat sobre la seva oferta d’estudis i, en general, sobre la formació posterior al batxillerat. 

Educació fincera a l’Institut d’Alcarràs

L’INS Alcarràs participa enguany (com ja ho havia fet en diverses ocasions en cursos anteriors) en el programa EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya) que ofereix coneixements d’economia a escoles i adolescents. A EFEC els tallers són impartits per treballadors voluntaris vinculats a entitats financeres i associacions del sector bancari.

Enguany ha estat l’alumnat de 4t d’ESO que cursa la matèria d’Economia qui ha rebut aquesta interessant formació.

Per a la 6a edició els continguts d’EFEC s’han estructurat en sis tallers:

  • Administrant els teus diners: gestió dels pressupostos personals
  • Endeutar-se? amb seny!:  com evitar el sobreendeutament i com conèixer els productes de crèdit
  • Inversió intel·ligent: entendre el binomi risc / rendibilitat.  Finances socialment responsables
  • Els impostos i tu: per a què serveix un impost i les conseqüències del frau
  • Finances per a la vida: introducció a la planificació financera personal i a l’estalvi a llarg termini
  • (In)forma’t per decidir: el dret bàsic dels consumidors és el dret a la informació

Tastets educatius 8: Saps si allò que ensenyes al teu alumnat serà veritablement útil en la seva vida?

David Perkins, reconegut educador i investigador del Project Zero de la Universitat de Harvard,  creu que molt del que ensenyem a l’escola no arriba a tenir una utilitat pràctica en la vida de l’alumnat, ni en la seva vida present ni tampoc en la futura.

Perkins explica que, tot i tenir les eines perquè l’alumnat aprengui més i millor, si no ensenyem coneixements rellevants, estem fent malbé molts recursos i possibilitats. Però, com establir allò que és rellevant i útil per a l’alumnat ?, què val la pena aprendre a l’escola?