Qui soc jo? Qui som nosaltres?

Ahir, dilluns 18 de març, vam presentar a la Biblioteca Jaume Fuster els 3 llibres que han sorgit a partir del projecte dut a terme a 1r de la ESO aquest curs.

Un projecte anomenat “Qui soc?” que a partir de la lectura del llibre “Botiga de vides” de l’Adrià Aguacil, ha dut a l’alumnat a investigar sobre la seva persona i identitat i a descobrir els seus companys d’aula a partir de diferents experiències (jocs, tallers, conferències) i modalitats textuals (autobiografia, descripció, entrevista, relat de vida, qüestionari Proust…). El resultat ha estat un compendi de textos editats en 3 llibres (1 per aula) on queden recollides les experiències i els textos dels participants. Al llarg del projecte, l’alumnat ha hagut de posar en pràctica molts coneixements i aprenentatges, com per exemple què cal fer per editar un llibre.

Ahir, a la Biblioteca Jaume Fuster, i davant de moltes famílies, es va fer la presentació organitzada també pel mateix alumnat. Va ser un punt final a dies de feina que va permetre donar tot el sentit a les hores dedicades i al projecte en sí.

Ara, després d’observar-se per fora, per dins, en companyia i en solitari… els alumnes de 1r saben una mica més qui són i qui forma part d’aquest nosaltres que configura cadascuna de les aules.