Qui serà l’assassí?

Primer C vol saber qui és l’assassí a Les cartes d’Hèrcules Poirot de Jaume Fuster.

Les cartes d’Hèrcules Poirot és una obra de gènere policíac escrita per Jaume Fuster publicada el 1983 i inspirada en el cèlebre personatge Hercule Poirot de les novel·les d’Agatha Christie, del qual Fuster en va catalanitza el nom.

Aquesta obra va ser pensada com a guió televisiu per a un capítol del programa de RTVE Novel·la i que es va emetre el 10 de desembre de 1979. Malgrat això i a causa de les limitacions d’escena i repartiment que li imposaren des del programa, el guió era més pròpi d’una obra de teatre. La proposta està dividida en capítols i seqüències, en comptes d’actes i escenes, cosa que va provocar que el mateix Fuster la considerés una obra híbrida entre la novel·la, el guió televisiu i el teatre.