3r C I la febre de l’or

L’alumnat de 3r C hem realitzat el taller “La febre de l’or” durant el 2n trimestre, sobre l’explotació minera (sovint il·legal, amb males condicions laborals i molt contaminant) i el consum dels minerals provinents d’aquesta mineria.

Hem fet el taller amb Medicus Mundi Mediterrània, una ONG que treballa pel dret a la salut arreu del món.  Hem après que la mineria és molt perjudicial pel medi ambient, ja que s’utilitzen substàncies molt contaminants, com el mercuri, i també que influeix molt en la societat, fent que la gent vagi a treballar a la mina i que es perdin les terres de conreus.

En aquest taller hem reflexionat sobre el nostre consum d’electrònica i dels nostres privilegis, com també de la realitat de les persones que treballen en aquest sector.

Vam fer una enquesta de 10 preguntes sobre els mòbils als alumnes de l’institut. Han respost 73 persones i hem tret aquests resultats:

A la primera pregunta hem preguntat si disposen d’un mòbil propi: un 95,2% en té un i l’altre 4,8% no en té.

A la segona pregunta hem preguntat des de quan tenen el seu mòbil actual: un 6,8% (5 persones) han respost que és nou, un 16,4% ( 12 persones) des de fa només uns mesos, 26% (19 persones) el tenen des de fa 1 any, un 38,4% (28 persones) des de fa entre 2 i 3 anys i l’altre 15,1% (11) des de fa més de tres anys.

A la pregunta 3 hem preguntat si el deixen carregant tota la nit. Un 60,3% (44 persones) el deixen carregant tota la nit, 5 persones (5,5%) busquen un altre moment per carregar-lo i 20 persones ho intenten evitar.

A la pregunta 4 hem preguntat per què s’han hagut de canviar el mòbil: a un 64,4% se li ha trencat per diferents motius, a un 24,7% se li ha trencat en caure, i la resta perquè no s’actualitzaven les aplicacions. La gran majoria de les persones (54,3%) que es compren un mòbil nou, opten per un de nou que ve de fàbrica. Un 59% de les persones han pensat en canviar el mòbil, encara que el seu estigui bé.

Durant la segona part de l’APS, amb ajuda de la Sara, i també de la Norma de Fora de Quadre, hem creat una publicitat irònica. Després de fer unes quantes sessions informatives vam començar a crear el vídeo: primer vam pensar la temàtica,  després vam escriure els guions en grups i, per últim, vam gravar i la Norma va fer el muntatge.

En el nostre vídeo volem transmetre la realitat d’una manera sarcàstica: MINERIUM 20 PRO MAX! El millor dels millors. Vols un mòbil que et duri dos anys? No, oi? Doncs per molt que no vulguis aquesta és la realitat dels mòbils actuals.

L’objectiu és  crear consciència i oferir alternatives davant d’aquest problema i desitgem que, a poc a poc, millori el nostre consum.

Esperem que us agradi!

AQUÍ PODEU VEURE EL VÍDEO